İş Göremezlik raporu

İş Göremezlik raporu nedir? nereden alınır?

• Bir çalışanın kaza geçirmesi, hastalanması gibi sağlık sorunları nedeniyle doktor tarafından verilen istirahat raporuna denir. Bu rapor aynı zamanda İş göremezlik raporu olarak da tanımlanmaktadır. Bu süre zarfında işveren işçiyi çalıştıramamaktadır.

İş Göremezlik rapor ücreti kim tarafından ödenir?

• İş göremez raporuna sahip işçinin ücret ödemesi SGK tarafından yapılır.

İş Göremezlik ödemesi nedir?

• Sigortalı çalışan kimsenin iş kazası geçirmesi veya meslek hastalığına yakalanması durumunda SGK tarafından mağdur olunmasının önlemek amacıyla çalışana yapılan ödemeye İş göremezlik ödemesi denir.

İş Göremezlik ödemesi nasıl alınır?

• 5510 sayılı kanuna göre 3 farklı geçici iş göremezlik ödeneği bulunmaktadır. Bunlar; İş kazası, meslek hastalığı, hastalık ve analık sigortasından sağlanan haklardır.
  • Çalışan, hastalık veya herhangi bir rahatsızlıktan dolayı rapor alırsa rapor aldığı tarihten 90 gün öncesinde SGK olursa rapor parası alabilir.
  • Doğum yapan kadınların doğumdan önceki  8 hafta ve doğumdan sonraki 8 hafta doğum parası olarak rapor parası alma hakları bulunmaktadır.

İş Göremezlik ödemesi hangi şartlarda alınır?

• İş göremezlik ödemesi raporun 3. günü itibari ile yapılmaya başlanır. 1 yada 2 günlük rapor alan sigortalıya SGK rapor ödemesi yapmamaktadır.
  • İş kazası nedeni ile rapor alan kişiye SGK tarafından her gün için ödeme yapılır.
  • 30 günlük prim yatırma ve geriye dönük 90 günlük çalışma şartı da aranmaz.
  • Rapor paraları işveren tarafından çalışan raporunun SGK’ya gönderilmesinden sonraki 15 gün içerisinde PTT aracılığıyla hesaba yatırılmaktadır.